ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΑΓΑΠΗ


Μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2020 πραγματοποιήσαμε μία έρευνα, την οποία σχεδιάσαμε από κοινού με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας ζητήσαμε από 22.000 και πλέον ανθρώπους, από 21 συνολικά χώρες, να μοιραστούν μαζί μας το πώς αξιολογούν την αξία τους ως άτομα, το αίσθημα ευτυχίας τους και την προσωπική τους ευημερία. Διαβάστε παρακάτω τι μάθαμε για την αυταγάπη μέσα από αυτή τη μοναδική στο είδος της παγκόσμια έρευνα.

Η ΚΡΙΣΗ ΑΥΤΑΓΑΠΗΣ

Η μέση βαθμολογία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έκθεσης Self Love Index, ήταν μόνο 53 σε μία βαθμολογική κλίμακα 0-100. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν 1 στους 2 ανθρώπους σε παγκόσμια κλίμακα νιώθουν περισσότερη αυτοαμφισβήτηση παρά αυταγάπη.

Ωστόσο, θα πρέπει να αισθανόμαστε αισιόδοξοι καθώς η μελέτη των στοιχείων που προέκυψαν από την έρευνά μας αποκαλύπτει επίσης τη δύναμη της αυταγάπης: τα άτομα με ισχυρή αυταγάπη είναι πιο πιθανό να ανακάμπτουν γρήγορα μετά από δύσκολες περιόδους. Εκτός αυτού, η συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων με ισχυρή αυταγάπη επηρεάστηκε λιγότερο από την πανδημία της νόσου Covid-19. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι, μεταξύ αυτών, ορισμένοι δηλώνουν ότι από τότε που ξεκίνησε η πανδημία αισθάνονται ότι αγαπούν τον εαυτό τους ακόμα περισσότερο.

Με βάση την εν λόγω έρευνα, αυτό που θέλουμε είναι να μάθουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να αναγεννηθούν μέσα από την αυταγάπη. Ακολουθήστε τον σύνδεσμο για να διαβάσετε την πλήρη έκθεση ή διαβάστε τα κύρια πορίσματα παρακάτω.

ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

 

ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ

6 στους 10 ανθρώπους ανά την υφήλιο θα ήθελαν να έχουν περισσότερο αυτοσεβασμό.

 

GENERATION Z

Περισσότεροι από 4 στους 10 από όσους ανήκουν στην Generation Z (18-25 ετών) έχουν τα χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης.

 

SOCIAL MEDIA

Σχεδόν 1 στα 3 άτομα από όσους χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για 2+ ώρες κάθε μέρα έχει τα χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης.

ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΑΓΑΠΗ;

 

ΧΩΡΑ

Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της έκθεσης Self Love Index και, πιο συγκεκριμένα, η κατάταξη των χωρών με βάση τον μέσο όρο της βαθμολογίας αυταγάπης που δόθηκε από τους συμμετέχοντες, η Δανία και η Αυστραλία συγκέντρωσαν την υψηλότερη μέση βαθμολογία, με 62 μονάδες σε κλίμακα 1-100. Η χώρα που συγκέντρωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία ήταν η Νότια Κορέα με 45 και ακολουθούν η Γαλλία και η Σαουδική Αραβία με 48.

 

ΦΥΛΟ

Οι γυναίκες, σύμφωνα με την έρευνα, εκδηλώνουν νευρικότητα, άγχος και κατάθλιψη πιο συχνά από τους άνδρες. Επίσης, τα άτομα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης σε σχέση με τα άτομα cisgender (cis ή μη τρανς) και/ή τους ετεροφυλόφιλους ανθρώπους.

 

ΗΛΙΚΙΑ

Οι γυναίκες ηλικίας 25 ετών και άνω έχουν πιο υψηλά επίπεδα αυταγάπης απ’ ότι εκείνες που ανήκουν στην Generation Z (18-25). Οι τελευταίες, πάλι, είναι 2-3 φορές πιο πιθανό να εμπίπτουν στην ομάδα των ατόμων με τα χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης σε σχέση με τις γυναίκες που ανήκουν στη γενιά των Baby Boomers, όσων δηλαδή είναι άνω των 55 ετών.

 

ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

7 στους 10 δηλώνουν ότι ανακάμπτουν γρήγορα μετά από δύσκολες περιόδους. Η αυταγάπη μας βοηθά να γίνουμε πιο ανθεκτικοί αφού, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνάς μας, τα άτομα με ισχυρή αυταγάπη είναι πιο πιθανό να ανακάμπτουν γρήγορα.

ΠΟΙΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΑΓΑΠΗ;

 

ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & SOCIAL MEDIA

Τα άτομα που επιδίδονται σε εντατική χρήση των social media έχουν χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Self Love Index, από όσους χρησιμοποιούν καθημερινά τα social media για περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα, σχεδόν 1 στους 3 έχει τα χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης, κάτι που ισχύει μόνο για 1 στους 5 μεταξύ όσων δεν χρησιμοποιούν καθόλου τα social media. Οι συμμετέχοντες συμφωνούν ότι οι influencers, οι διασημότητες και τα μοντέλα των διαφημίσεων ασκούν τη μεγαλύτερη αρνητική επίδραση και συντελούν τα μέγιστα στη χαμηλή αυτοεκτίμηση.

 

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες πιστεύουν ότι η βιομηχανία ομορφιάς μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην αυτοπεποίθηση του ατόμου, λόγω της χρήσης ρετουσαρισμένων ή άψογα επεξεργασμένων φωτογραφιών με Photoshop και των μη ρεαλιστικών ισχυρισμών που προβάλλονται. Επιπλέον, οι νεαρότερες γυναίκες, σε μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα από τις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, θεωρούν ότι η απουσία ποικιλομορφίας στη διαφήμιση είναι μία από τις πιο σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις της βιομηχανίας ομορφιάς.

ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ;

Η στροφή προς το body positivity ήδη συντελείται και εμείς είμαστε περήφανοι που, ως The Body Shop, έχουμε ήδη παίξει έναν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση, στηρίζοντας και ενισχύοντας την αντίληψη πως όλα τα σώματα είναι όμορφα. Συνεχίζουμε λοιπόν, να επιλέγουμε να μην ρετουσάρουμε τις φωτογραφίες μας και να εξυμνούμε την ποικιλομορφία αναδεικνύοντας τη διαφορετικότητα. Επιλέγουμε πάντα διαφορετικά σώματα σε κάθε κάστινγκ μας, όλα όμορφα χάρη στη μοναδικότητά τους. Τώρα όμως αρχίζουν τα δύσκολα και η σκληρή δουλειά. Διότι η αυτοαμφισβήτηση, και όχι η αυταγάπη, εξακολουθεί δυστυχώς να είναι ο κανόνας.

Θα αξιοποιήσουμε τα πορίσματα της έκθεσής μας ώστε να επανεξετάσουμε και να επικαιροποιήσουμε τις δικές μας εταιρικές πρακτικές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το marketing και τα προϊόντα μας. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας, τα όσα μαθαίνουμε και τις βελτιώσεις που πετυχαίνουμε.

Στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε όσο γίνεται περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να κάνουν την αυταγάπη πράξη, με σκοπό να συγκεντρώσουμε 1 εκατομμύριο πράξεις αυταγάπης μέσα σε 1 χρόνο και έτσι, μαζί, ενωμένοι, και με τη δύναμη της αυταγάπης να φέρουμε τη θετική αλλαγή που χρειάζεται ο κόσμος. Δεσμευόμαστε να καταρρίψουμε σταδιακά κάθε φραγμό που στέκεται εμπόδιο στην αυταγάπη: πρώτα μέσα μας, έπειτα σε επίπεδο εταιρείας, στη συνέχεια στη βιομηχανία ομορφιάς και, εν τέλει, σε όλο τον κόσμο.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΚΘΕΣΗ


Ανακαλύψτε τι άλλο μάθαμε μέσα από την παγκόσμια έρευνά μας και την έκθεση Self Love Index.