Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΠΟΤΕ

Για περισσότερα από 35 χρόνια αγωνιζόμαστε για έναν πιο δίκαιο και πιο όμορφο κόσμο.

«Εκπαιδεύεις τους ανθρώπους διεγείροντας τα πάθη τους. Αρπάζεις κάθε ευκαιρία για να αξιοποιήσεις τη φαντασία των εργαζομένων σου, βοηθάς να καταλάβουν και να νιώθουν ότι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό, ότι δεν είναι μια μοναχική φωνή, ότι είναι οι πιο ισχυροί και δυνατοί άνθρωποι στο πλανήτη.»

Dame Anita Roddick

ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΟΡΕΑΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΕΔΩ KAI 35 ΧΡΟΝΙΑ

Για να γίνετε επιτυχημένοι φορείς αλλαγών, ξέρουμε ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε την πηγή της δικής σας δύναμης. Όλοι οι άνθρωποι στην The Body Shop είναι φορείς αλλαγών και όλοι οι άνθρωποι που γνωρίζουμε έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τον κόσμο. Αρκεί να συνεχίσουμε να προχωράμε και να αγωνιζόμαστε.

Αγωνιζόμαστε για μακροπρόθεσμη, συστημική κοινωνική αλλαγή για την επόμενη γενιά. Πάντα το κάναμε και πάντα θα το κάνουμε. Με τα χρόνια έχουμε αγωνιστεί κάνοντας ακτιβιστικές εκστρατείες για θέματα που άλλες επιχειρήσεις μπορεί να απέφευγαν επειδή είναι πολύ περίπλοκα ή πολύ επικίνδυνα. Πολύ πριν ξεκινήσει η έννοια του ηθικού καταναλωτισμού εμείς κάναμε εκστρατεία ενάντια στην καταστροφή του τροπικού δάσους του Αμαζονίου, καταπολεμήσαμε τα πειράματα σε ζώα για τη παραγωγή καλλυντικών προϊόντων και τη σεξουαλική εμπορία παιδιών και νέων (sex trafficking).

Ίσως πολλοί δεν κατάλαβαν γιατί το 1997 γιατί η The Body Shop έκανε αγώνα μέσω εκστρατείας για τα δικαιώματα του Λαού των Ογκόνι, όταν στην πραγματικότητα δεν εμπορευόμασταν τα προϊόντα μας στη Νιγηρία. Αλλά ήταν προφανές για εμάς. Γιατί αυτό, ήταν το σωστό.

Ακολουθούν μερικές από τις ακτιβιστικές εκστρατείες μας για τις οποίες είμαστε υπερήφανοι:

1986 – “SAVE THE WHALE” - «ΣΩΣΤΕ ΤΙΣ ΦΑΛΑΙΝΕΣ» ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ GREENPEACE

Η πρώτη μεγάλη ακτιβιστική εκστρατεία που ξεκίνησε η Dame Anita Roddick και η The Body Shop ήταν για την καταπολέμηση της βάναυσης πρακτικής της φαλαινοθηρίας καλώντας να μπει ένα τέλος στο κυνήγι φαλαινών και προάγοντας το έλαιο jojoba ως την ιδανική εναλλακτική λύση στο έλαιο φάλαινας φυσητήρα, το οποίο ήταν ευρέως διαδεδομένο στη χρήση της βιομηχανίας καλλυντικών εκείνη την εποχή.

Αρχικά, η Anita έκανε χορηγία τις αφίσες της εκστρατείας για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κόσμου και τις οποίες τοποθέτησε για πρώτη φορά στις μέχρι τότε «ανιαρές» βιτρίνες των καταστημάτων της The Body Shop. Ουσιαστικά, ήταν η εισαγωγή της σε αυτό το προοδευτικό και αντισυμβατικό στυλ οπτικής επικοινωνίας. Όπως ακριβώς ήταν και εκείνη ως άνθρωπος.

1988 – ΟΖΟΝ; Ή ΟΧΙ ΟΖΟΝ

Ήδη από τη δεκαετία του 1980, οι περιβαλλοντικές ομάδες εντόπισαν το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής ως απειλή για τη γη. Προτού οι ομάδες πίεσης μέσω του lobbying επηρεάσουν τη συζήτηση για τα καύσιμα, η Anita πρόσθεσε τη φωνή της The Body Shop στο θέμα της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Συνεργαστήκαμε με την Greenpeace σε μια εκστρατεία, η οποία προσέλκυσε πολλή δημοσιότητα, ενάντια στην καταστροφή της στιβάδας του όζοντος από χλωροφθοράνθρακες (CFCs). Αυτή η εκστρατεία έθεσε τα θεμέλια για τις αντισυμβατικές και προοδευτικές αφίσες με τα αιχμηρά και ισχυρά μηνύματα των ακτιβιστικών εκστρατειών που επακολούθησαν.

1989 – “STOP THE BURNING” «ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ» 

Η πρωτοποριακή περιβαλλοντική μας εκστρατεία «Stop the Burning» συγκέντρωσε σχεδόν ένα εκατομμύριο υπογραφές, οι οποίες ζητούσαν να σταματήσει το κάψιμο των τροπικών δασών της Βραζιλίας. Παράλληλα με αυτό, η Anita έβαλε επίσης την καρδιά και την ψυχή της σε μια επιτυχημένη εκστρατεία για να μπλοκάρει ένα μεγάλο έργο δημιουργίας φράγματος στη Βραζιλία.

Οι μέθοδοι της Anita ενεργοποίησαν και κινητοποίησαν όλους τους ανθρώπους που δούλευαν για αυτή την εκστρατεία να βγουν στο δρόμο και να συλλέγουν υπογραφές από τον κόσμο, κάνοντας ερωτήσεις στο κοινό όπως «το ξέρατε ότι μια περιοχή στο μέγεθος της Ουαλίας καίγεται κάθε χρόνο;» Πολλοί άνθρωποι που εργάστηκαν στην συγκεκριμένη εκστρατεία, θυμούνται αυτή ως μια κρίσιμη στιγμή προτού τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής προκύψουν στη διεθνή ατζέντα.  Από αυτή την εκστρατεία, παρουσιάστηκαν ένα εκατομμύριο υπογραφές στον πρόεδρο της Βραζιλίας για αυτόν τον σκοπό.

1991 – ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΖΩΑ

Ίσως η πιο εμβληματική ακτιβιστική μας εκστρατεία και αυτή που μας έκανε την πρώτη εταιρεία καλλυντικών προϊόντων, η οποία έκανε εκστρατεία για το θέμα των πειραμάτων σε ζώα για παραγωγή προϊόντων στη βιομηχανία ομορφιάς. Το 1996, παραδώσαμε μια έκκληση υπογεγραμμένη από 4 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το 1998 η Βρετανία εισήγαγε απαγόρευση των πειραμάτων σε ζώα για την παραγωγή των καλλυντικών προϊόντων και των συστατικών τους. Ήταν μια ανατρεπτική ακτιβιστική εκστρατεία που έφερε την αλλαγή στην πράξη και παραμένει ένα ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας μας.

1993 – Ο ΛΑΟΣ ΤΩΝ ΟΓΚΟΝΙ

Η The Body Shop ξεκίνησε μια διεθνή εκστρατεία, η οποία προσέλκυσε πολλή δημοσιότητα, για να ευαισθητοποιήσει για την επικίνδυνη και δύσκολη κατάσταση που είχαν να αντιμετωπίσουν ο Λαός των Ογκόνι και ο Πρόεδρος του Κινήματος για την επιβίωση του Λαού των Ογκόνι Ken Saro-Wiwa, οι οποίοι διώχθηκαν επειδή διαμαρτυρήθηκαν κατά της Shell, της πολυεθνικής εταιρείας πετρελαίου και φυσικού αερίου και της νιγηριανής δικτατορίας για την περιβαλλοντική καταστροφή και την υπερεκμετάλλευση της πατρίδας τους και την απάνθρωπη μεταχείριση τους. Ο Λαός των Ογκόνι διαμαρτυρόταν ενάντια στην απόθεση αποβλήτων στο Δέλτα του Νίγηρα στη χώρα τους.

 

«Πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις βλέπουν τα ανθρώπινα δικαιώματα ως ενόχληση, ως μια απειλή για τα κέρδη τους, που είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για αυτές… Αν οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι πιο ισχυρές από τις κυβερνήσεις και δεν ενδιαφέρονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τότε ας μας βοηθήσει ο Θεός όλους».

1997 – Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ RUBY

Η The Body Shop λάνσαρε την πρώτη της εκστρατεία αυτοεκτίμησης παρουσιάζοντας μια κούκλα με πιο γεμάτη φιγούρα και αληθοφανή χαρακτηριστικά, με το όνομα «Ruby». Η Ruby, η οποία ήταν το κύριο πρόσωπο της εκστρατείας μας κόσμησε τις βιτρίνες των καταστημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με το ισχυρό σύνθημα, «Υπάρχουν 3 δισεκατομμύρια γυναίκες που δεν μοιάζουν με σούπερ μόντελ και μόνο 8 που μοιάζουν».

Η Ruby προκάλεσε τα επιβλαβή στερεότυπα της ομορφιάς και αμφισβήτησε ανοιχτά την επιρροή της κυρίαρχης βιομηχανίας της ομορφιάς. Ειλικρινής, συγκρουσιακή και με χαρακτηριστική φιλοδοξία η Ruby ήταν αυτή που ενέπνευσε μια παγκόσμια συζήτηση για την εικόνα του σώματος και την αυτοεκτίμηση.

1998 – “MAKE YOUR MARK” ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΑΜΝΗΣΤΙΑ

Η Anita ήταν άνθρωπος της δράσης. Αντιμετώπιζε τις αδικίες και τα προβλήματα, οργάνωνε και συμμετείχε σε δράσεις για κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς σκοπούς. Ενέπνεε το προσωπικό των καταστημάτων ώστε να διεξάγουν εκστρατείες με τον δικό τους τρόπο. Η φιλοσοφία ήταν «glocal» - τοπικά θέματα αλλά με παγκόσμιο αντίκτυπο. Παράλληλα με αυτή τη διεθνή εκστρατεία για τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι άνθρωποι οι οποίοι εργάζονταν στα καταστήματα πρόσφεραν εθελοντικώς σε τοπικά καταφύγια και ξενώνες φιλοξενίας ή επισκεπτόντουσαν σχολεία. Ήταν αυτές οι μόνιμες σχέσεις με την κοινότητα που επέτρεψαν στο προσωπικό να δημιουργήσει ένα κίνημα γρήγορα.

Το ‘98, συνεργαστήκαμε με τη Διεθνή Αμνηστία και κάναμε ακτιβιστική εκστρατεία για να αναδείξουμε την επικίνδυνη και δύσκολη κατάσταση που είχαν να αντιμετωπίσουν οι ακτιβιστές και οι ακτιβίστριες ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο τον κόσμο. Ο Dalai Lama μας βοήθησε να ξεκινήσουμε την εκστρατεία μας Make Your Mark. Η συγκεκριμένη εκστρατεία, σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία, αποτελεί ορόσημο για την 50η Επέτειο της Παγκόσμιας Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Πάνω από τρία εκατομμύρια πελάτες και πελάτισσες μας άφησαν το αποτύπωμα τους σε 34 χώρες «υπογράφοντας» την έκκληση μας, για να υποστηρίξουν τους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων βοηθώντας κατά συνέπεια να απελευθερωθούν 17 από τους 30 κρατούμενους συνείδησης.

2002 – “CHOOSE POSITIVE ENERGY” ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ GREENPEACE 

Το 2002 η έννοια των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ήταν αρκετά νέα ή θεωρούνταν πολυτέλεια, γι' αυτό διοργανώσαμε μια εκστρατεία για να την προωθήσουμε στην ατζέντα. Αυτές οι ιδέες δεν ήταν τόσο δημοφιλείς στα franchise καταστήματα μας παγκοσμίως, όπως στην Ινδονησία, μια χώρα που εξάγει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου. Όμως, ενεργοποιηθήκαμε, συλλέξαμε υπογραφές και εκπαιδεύσαμε το προσωπικό - και είχε αποτέλεσμα. Η παγκόσμια εκστρατεία κορυφώθηκε με την παρουσίαση περισσότερων από 6 εκατομμυρίων υπογραφών πελατών μας στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Γιοχάνεσμπουργκ.

Ενισχύσαμε τη δέσμευσή μας για περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσω επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρηματοδότησης έργων ενεργειακής απόδοσης σε χώρες χαμηλού εισοδήματος και ενσωμάτωσης μετά την κατανάλωση τους, προϊόντων ανακύκλωσης στις συσκευασίες μας.

2003 – STOP VIOLENCE IN THE HOME CAMPAIGN ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ

Το 2003 ξεκινήσαμε μία παγκόσμια εκστρατεία σε συνεργασία με το MTV με σκοπό την ενημέρωση του κοινού και τη συγκέντρωση χρημάτων για τα θύματα της βίας στο σπίτι. Αυτή ήταν μια παγκόσμια εκστρατεία, η οποία βασίστηκε σε 10 χρόνια εκστρατείας για αυτό το θέμα σε χώρες όπως ο Καναδάς, η Δυτική Μαλαισία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Τόνισε το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας σε περισσότερες από 50 χώρες και έκτοτε έχει συγκεντρώσει πάνω από 2 εκατομμύρια λίρες για την υποστήριξη των επιζώντων της βίας στο σπίτι. Σε ορισμένες χώρες, όπως η Ινδονησία και ο Καναδάς, η εκστρατεία βοήθησε στην αλλαγή του νόμου για την ενδοοικογενειακή βία.

Το προσωπικό των καταστημάτων στο πλαίσιο του εθελοντισμού της εταιρείας μας συνάντησε γυναίκες που ήταν επιζώσες ενδοοικογενειακής βίας. Σε ορισμένες χώρες, οι άνθρωποι που εργάζονταν στα καταστήματα μας συνάντησαν γυναίκες που έφευγαν από το κακοποιητικό περιβάλλον των σπιτιών τους και το προσωπικό διατηρούσε επαφή μαζί τους στο ταξίδι τους μέχρι την επαγγελματική απασχόληση τους. Πολλές πληροφορίες, οι οποίες προέρχονται από τους ανθρώπους που εργάζονταν στα καταστήματα εκείνη την εποχή, έχουν εμπνεύσει το καινούργιο πρόγραμμα προσλήψεων μας χωρίς αποκλεισμούς στη Βόρεια Αμερική.

ΑΠΟ ΤΟ 2008 ΕΩΣ ΤΟ 2012 – ΠΑΝΩ ΑΠΟ 600.000£ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ STAYING ALIVE FOUNDATION ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ HIV/AIDS ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ MTV

Το 2008 πραγματοποιήσαμε μια εκστρατεία για να δώσουμε το 100% των πωλήσεων από ορισμένα από τα προϊόντα μας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, στο ίδρυμα Staying Alive. Έτρεξε για τέσσερα χρόνια και συγκέντρωσε πάνω από 4 εκατομμύρια λίρες. Τα απεριόριστα χρήματα τους έδωσαν την ελευθερία που χρειάζονταν να επενδύσουν σε νέους και νέες που εργάζονταν στις κοινότητες τους κατά τη διάρκεια της επιδημίας του HIV. Τα ξόδεψαν σε περιοχές όπου μπορούσαν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, όπου τα ποσοστά μόλυνσης ήταν υψηλά και οι κοινωνικές ομάδες που δραστηριοποιούνταν εκεί είχαν χρέη.

 

2009 ΕΩΣ ΤΟ 2012 – STOP SEX TRAFFICKING OF CHILDREN AND YOUNG PEOPLE - ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ

Η εκστρατεία για να σταματήσει η σεξουαλική εμπορία παιδιών και νέων «Stop Sex Trafficking of Children and Young People» είναι μια από τις πιο επιτυχημένες ποτέ. Ήταν πραγματικά επική. Συγκεντρώσαμε 7 εκατομμύρια υπογραφές. Οι εκκλήσεις παρουσιάστηκαν σε αρχηγούς κρατών, υπουργούς κυβερνήσεων και αξιωματούχους σε 40 χώρες σε όλο τον κόσμο το 2011, καθώς και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών. Έχει ήδη εμπνεύσει περισσότερες από 20 κυβερνήσεις να δεσμευτούν να θεσπίσουν νέα νομοθεσία για την προστασία και την υποστήριξη των παιδιών και των νέων που πλήττονται ή κινδυνεύουν από σεξουαλική εμπορία.

 

2010 ΕΩΣ ΤΟ 2013 – "BE AN ACTIVIST", ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ HIV/AIDS ΚΑΙ 3ΕΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ UN AIDS

Δημιουργήσαμε μια πρωτοποριακή συνεργασία με το UN AIDS, που ξεκίνησε σε όλο τον κόσμο την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, την 1η Δεκεμβρίου 2010. Το βασικό μήνυμα της εκστρατείας επικεντρώθηκε στην ενημέρωση των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, στα καταστήματα της The Body Shop και στο παγκόσμιο δίκτυο UN AIDS. Ενθάρρυνε την ιδέα της συμμαχίας σε ένα ζήτημα που ήταν ακόμα ταμπού παγκοσμίως. Υποστήριξε το μήνυμα ότι όλοι οι άνθρωποι μπορούν να είναι ακτιβιστές και ακτιβίστριες στην καταπολέμηση της επιδημίας του HIV ανεξάρτητα από το καθεστώς, τις πεποιθήσεις ή το υπόβαθρό τους

 

ΑΠΟ ΤΟ 2012 ΕΩΣ ΤΟ 2013 – CRUELTY FREE INTERNATIONAL, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΣΕ ΖΩΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Με βάση την πλούσια κληρονομιά και την τεχνογνωσία μας σε αυτό το θέμα, το καλοκαίρι του 2012 η The Body Shop ήταν υπερήφανη που υποστήριξε το λανσάρισμα της Cruelty Free International, της πρώτης ΜΚΟ στον κόσμο που είναι αφιερωμένη στην επιβολή παγκόσμιας απαγόρευσης των πειραμάτων σε ζώα για τη παραγωγή καλλυντικών προϊόντων. Καθώς το 80% των κυβερνήσεων του κόσμου δεν έχουν ακόμη απαγορεύσει τα πειράματα σε ζώα, η The Body Shop καλεί όλες τις κυβερνήσεις και τις ρυθμιστικές αρχές να συμμετάσχουν και να τα κάνουν να σταματήσουν, αφήνοντας τα στο παρελθόν.

2021 – SAVE CRUELTY FREE COSMETICS (ΝΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΖΩΑ - ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΧΩΡΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΕ ΖΩΑ)

Με την απαγόρευση της ΕΕ για τις δοκιμές καλλυντικών προϊόντων σε ζώα ήρθε η υπόσχεση μιας Ευρώπης στην οποία τα ζώα δεν θα υποφέρουν πλέον και δε θα πεθαίνουν για χάρη των καλλυντικών. Το 2021, είδαμε την ΕΕ να αρχίζει να παραβιάζει αυτή την υπόσχεση. Σε μια πρωτοποριακή εκστρατεία στη βιομηχανία ομορφιάς συνεργαστήκαμε με την Dove, την PETA, την CFI και πάνω από 500 κορυφαίους οργανισμούς προστασίας των ζώων για να κάνουμε εκστρατεία για επείγουσα δράση ενάντια στις νέες απαιτήσεις για διενέργεια δοκιμών σε ζώα για συστατικά που χρησιμοποιούνται σε καλλυντικά προϊόντα, στην Ευρώπη. Μαζί, ενεργοποιηθήκαμε σε ολόκληρη την ήπειρο με την ελπίδα να συγκεντρώσουμε ένα εκατομμύριο υπογραφές για να επαναφέρουμε το θέμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΕΚΕΙ.

Συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος να είμαστε φορείς αλλαγής. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον ακτιβισμό μας στο παρελθόν και στο παρόν εδώ.